söndag 10 november 2013

Ultraidiot 2.0

Ja, då är det lika bra att erkänna. Efter en vandring i Gullmarsskogen förra veckan, med min kompis Roger, så lyckades han övertala mig om att jag ska följa med honom på hans projekt för 2014.
Eller åtminstone 1/5 del av hans projekt...
Roger besteg 10 toppar på 10 dagar 2012 och 2014 har han satt som mål att bestiga 5 toppar som alla ska vara över 2000 meter. Så var kommer jag in i bilden?
Galdhøpiggen
Preliminärt datum för Roger att ta högsta toppen, Galdhøpiggen 2469 möh, är satt till, 30/8-14 alltså veckan efter UltraVasan. Så efter att ha vandrat i skogen, klättrat lite i berg och druckit kaffe och ätit äpplemuffins, så hade Roger och jag bestämt oss för att självklart är man ingen Ultraidiot om man inte varit över 2000 meter. När vi satt där i grådiset, med kaffe och muffins, så lät det så självklart. Ska man utmana sig, så ska man utmana sig ordentligt!
Alltså, jag kommer ju ändå att träna  som en toking för att klara UltraVasan, så då borde jag väl även passa på att ta mig upp för norra Europas högsta berg, eller? Så nu har jag börjat leta efter en ryggsäck, för det vat man ju att alla norrmän har när de ska gå på tur.

1 kommentar:

  1. Va kul Torsten! Det här kommer bli jättespännande att följa! Kör nu så det ryker!

    SvaraRadera