söndag 24 november 2013

Sammanfattning v. 347

Först av allt måste jag säga att det är underbart att jag har fått tillbaka glädjen för löpningen.
Det har varit så motigt ett tag nu. Fast jag visste ju att det skulle bli det när jag började tuffa till min träning. En del pass har verkligen varit på gränsen, det ska jag erkänna.
Men söndagens pass var helt sjukt bra. Jag tror att det var mitt näst snabbaste på en halvmara.
Mitt halvmara rekord är 1:45 någonting tror jag, igår slog jag till med 1:46 någonting.
När jag satte mitt PB, så var det 20 grader soligt och fint. Igår var det soligt och fint och en temp på runt 0 grader.
När jag satte PB, sprang jag i kortbyxor, T-shirt, igår var det långa tights, underställströja och jacka.
Då fanns det åskådare, musik och sportdryck runt hela varvet, igår var det ensamt, musiken fanns i Ipoden och vätska fick jag i mig när jag kom hem. Så förutsättningarna kunde inte vara mer olika och ändå så blev resultatet så lika. Jag tror jag är på G nu!
Så, var ska jag börja denna veckan?
Veckans träningslåt är den med den längsta titel som jag känner till (känner du till en längre låttitel så skiv en kommentar). Det är en härligt punkinspirerad upptempolåt, som sprutar BPM något alldeles vansinigt. Låten är;
I don´t wanna hear about your band, med gruppen Tiger Bell. SJUKT BRA!
Sedan har jag lite stats att rapportera också.
Nike+ hälsar att jag 53,83 km och jag tog hela 6 timmar och 59 minuter på mig. Men som ni vet vid det här laget, så inräknas även långpromenader med voffsegull i detta. Sedan glömde jag Ipoden i torsdags, när jag var i Åmål.
Garmin säger att jag sprungit tre pass och att distansen var 42,23 km. Min hastighet var svindlande 12 Km/tim.
I Plnkutmaningen för November är jag nu uppe i 90 sekunder, fast idag ska jag lägga till 30 sekunder. Jag tror att det kan bli svårt, jag darrar betänkligt redan efter 55 sekunder.
Idag åker jag till Stockholm och sedan till Alvesta, så vi får se hur det blir med löpningen denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar