fredag 15 november 2013

Friday on my mind

I eftermiddag har jag en förhoppning om att jag ska hinna med att fika lite med min "klätterkompis" Roger.
För att vi kan gå igenom lite var vi står inför äventyret.
Jag funderar lite på att fråga honom om han har några planer på den där andra toppen, som ligger bredvid Galdhöpiggen, alltså Glittertind.
Kan man knö in den i planen om jag nu ska vara i Norge några dagar? Eller är det att pressa sig för mycket?
Men det är ju Rogers klätteräventyr som jag hänger med på, så han kanske inte har några som helst planer på att ta sig upp för Glittertind, vad vet jag.
Sedan hade jag tänkt att kolla av lite vad för utrustning som vi ska ha med och vem som ska ta vad.
Ja, jag vet att det är långt kvar till augusti och att planerna säkerligen kommer att ändras 100-tals gånger innan det är dags för avmarsch, men ändå, lite förberedd vill nybörjaren vara. Som Rookie anser jag att jag har rätten att vara nervös och alldeles för frågvis, stackars Roger.
I veckan har jag börjat med plankanutmaningen också, såg den på FB och tänkte, why not? Det kan ju inte skada. Efter kvällens löppass så blir det 40 sekunder plankan. Följer man upplägget i utmaningen, så ska man tydligen vara uppe i 4,5 minut dag 29 (Ja det beror väl på form och humör också inser jag).
Jag passade även på att förlänga den till 2 månader och då är min förhoppning att jag ska klara 10 minuter. Som referens kan sägas att jag en gång klarade nästan 2 minuter och det får väl gälla som mitt personliga rekord, So far.
Och självklart: HEJA SVERIGE!!! Jag ser verkligen fram mot kvällens match. Undrar om det inte kan bli lite chips till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar