fredag 8 november 2013

Dalsland Xtrail

Sitter här hemma i soffan och känner mig rätt så pömsig. Veckan har varit rätt schysst ändå, trotts en hel del resande. Enda plumpen i träningsprotokollet hittills är väl att jag omvandlade dagens löpning till en promenad med hunden. Tidsmässigt gick det nog på ett ut, men det är ju inte alls lika jobbigt att gå med voffsegull, som att springa i skogen.
Apropå springa i skogen, så var jag uppe i Bengtsfors idag. När jag rullade in mot centrum, så såg jag en hel del flaggor som det stod IceBugg på.
-Aha, utförsäljning av skor, tänkte jag. Detta måste undersökas närmare (Jag letar efter ett par nya terrängskor).
Men efter att ha irrat runt lite, så upptäckte jag skyltar med pilar till registreringen.
 -Konstigt, måste man anmäla sig för att få köpa skor på rea?
Efter ett tag så upptäckte jag till min förvåning att det inte alls handlade om någon utförsäljning. I helgen går tydligen Dalsland X-Trail av stapeln. En terrängtävling som jag helt missat att den ens fanns.
Men nästa år Dalsland, då kanske jag anmäler mig till Dalsland X-Trail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar