måndag 2 december 2013

Sammanfattning v. 348

Jaha, vad ska man säga om den veckan då? Träningsmässigt var det ju en mindre katastrof, men resultatmässigt så var det ju helt sjukt bra. Jag har aldrig varit i närheten av att hålla den hastigheten som jag gjorde när jag testsprang min 12,5 kilometersslinga.
Men vi börjar väl som vanligt med vilken låt som jag helst lyssnade till denna veckan. Det har ju varit en allsköns blandning de senaste veckorna, den trenden kommer att hålla i sig även denna veckan.
Med tanke på hur länge jag har försökt att ta mig under den där en timmes gränsen, så är valet ganska givet:
Bonnie Taylor - Holding out for a Hero
Nike+ fick vila under onsdagen och torsdagen, eller rättare sagt, jag glömde iPoden på hotellrummet. Men jag skrapade ändå ihop 35,2 kilometer och det tog ungefär 5 timmar. Ja, då är hundpromenaderna medräknade (som vanligt).
Garmin låter meddela att jag sprungit 27,72 km och min hastighet var 11,4 km/h.
Funderar på om man kan få till en hel veckas träning med en snitthastighet på 12 km/h? Om jag fuskar och bara springer asfalt, så borde det inte vara omöjligt...
Denna veckan gäller det att studsa tillbaka och prestera fler kilometer.

5 kommentarer:

  1. Kanske borde skrivit att det planerade långpasset som planerades till söndagen, ställdes in. Ja, Manchester United spelade ju den tidiga matchen, så jag var tvungen att prioritera om lite :)

    SvaraRadera
  2. Kul läsning!
    Vad har du för hund? Jag har själv två hundar.
    Min plan för denna månad är oxå att börja nöta kilometrar... Men det är lite motsägelsefullt då kroppen och jag är lite osams.
    Hoppas du är bättre vän med din!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda
      Voffsegull är en Schäfer/ Kaukasisk ovrtjarka blandning. Hans teckning och kropp är identisk med en schäfer, fast han är " något större" än en renrasig schäfer.

      Radera
    2. Hoppas du mår bättre snart. Just nu har jag väldigt lite lust att springa. Så det blir inga kilometrar här heller. Fast säg inte det till någon ;)

      Radera
  3. Din hemlighet stannar hos mig ;)
    Hoppas du snart hittar motivationen igen!

    SvaraRadera