onsdag 4 december 2013

Musikhjälpen 2013 och löpning

Den här veckan har jag snöat in mig på Musikhjälpen, som startar nästa vecka. När jag går till jobbet, så passerar jag Gustav Adolfs Torg i Göteborg. Där kan man se hur Glasburen och allt runt omkring håller på att byggas upp och ihop.
Så jag fick en idé. Om jag skulle be mina okända löparkompisar i Lonesome Runners och ställa upp på en 24 timmars, runt torget?
Så sagt och gjort, ut med en förfrågan i FB gruppen Lonesome Runners. Vilket gensvar jag fick! Helt sjukt!
Nu har vi nästan fått ihop så att man kan springa två och två hela dygnet, från kl. 16 på onsdagen till kl 16 på torsdagen. Passen kommer att vara 1-2 timmar, eller så länge man orkar/vill.
Min tanke är att den som springer även skänker en tia för varje sprungen kilometer. Beloppet sätter vi in på en elektronisk insamlingsbössa som vi startar den 9/12. Bössan kommer att heta Lonesome Runners. Jag återkommer med en länk, när jag har den.
Allt eftersom detta kommunicerats i FB gruppen så har intresset för detta spridit sig. Gruppen har ju medlemmar som finns överallt i Sverige och världen. I skrivande stund, så verkar det som om Lund kommer att ha en aktivitet, där man går ihop och springer en 10 kilometers slinga. Luleå ligger i startgroparna för något liknande. Och en av oss LR, åker till Thailand och kommer att springa lite där.
Nu hoppas jag bara att de pass som är obemannade i Göteborg fylls, så att vi verkligen klarar av att hålla på i 24 timmar. Sen får vi se hur många kilometrar vi kan få ihop.
 Avslutningsvis: klätterkompis Roger :) kommer hem till Lysekil över jul och nyår. Så då har vi några dagar att fortsätta att planera och gå på tur tillsammans. Ska bli kul att höra honom tjöta på mig om att jag "...måste följa med på alla 5 topparna, fattar du väl!"

Länk till Musikhjälpen 2013,  #mh13


http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&grupp=19691

3 kommentarer:

  1. Ska det vara så svårt att hitta två pers som vill springa mellan kl. 3 & 4 på natten och dessutom betala för det? Känns lite hopplöst just nu.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra ide du kommit med!
    Sånna iniativ gillar jag!

    SvaraRadera
  3. Tack Linda.
    Nu har det löst sig och jag känner mig så glad att vi i Lonesome Runners lyckats med det här. Nu är det bara den där detaljen med pengarna också, men där är jag mindre orolig.

    SvaraRadera