måndag 23 december 2013

God Jul! Sammanfattning vecka 351

Sitter och funderar på Claes Åkesson senaste krönika i Runner´s World. I korta ordalag går den ut på att det är nu, nu i December, som man som löpare kan dra ifrån de andra. När de andra tittar på Kalle Anka, dricker glögg, äter pepparkaka och julskinka, då kan man (om man vill) dra på sig skorna och dra ifrån dem, genom att köra några träningspass. Spontant kan jag ju tycka att det ligger något i det. 
Men å andra sidan, det är jul en gång om året och jag kommer inte att bli världsmästare 2014 heller, så jag kan tagga ner lite och uppföra mig lite mer som "alla andra".
Veckan som gått har återgått till lite mer åt det hållet som det var för ca. 1,5 månad sedan, mer distans med andra ord.
Jag börjar givetvis med veckans låt: It´s beginning to look a lot like Christmas, Michael Bublé. Ingen höjdarlåt att springa till, men är det jul, så är det.
Nike+ säger att jag fick ihop 80 km och Garmin säger att jag klarade av 72,45 km och snittade på 11,1 km/tim. Ska erkänna att de flesta kilometrarna samlades ihop igår (22/12). Då testade jag ultraintervall. Jag sprang 5x10 km. Löpte mina varv på elljusspåret i Gullmarsskogen. Har fortfarande inte bestämt mig om München Marathon eller dessa intervaller är det värsta jag varit med om. I morse var det intervallerna, fast nu lutar det mer år debaclet i München.
Nä nu ska jag gå ut i köket och ta mig en skinkmacka...
Ha en fantastisk God Jul! 

1 kommentar: