måndag 16 december 2013

Sammanfattning v. 350

Först av allt, jag ska lägga ut allt om min Musikhjälpen vecka, så snart jag bara kan men tills dess får ni stå ut med en veckosammanfattning.
Precis som förra veckan så har det varit lite si och så med träningen. Detta mestadels beroende på jobb och Musikhjälpen givetvis. Sånt är livet och nu är målet att jag ska kunna klämma i med en riktigt fin avslutning av 2013. Så för att peppa mig själv så har jag anmält mig till ett Winterrun race den 18 Januari.
Nu till sammanfattningen
Veckans musik har varit väldigt svår att välja. Jag har till slut valt att ta Magnus Carlsson och Petra Marklunds duett (från musikhjälpen såklart) Merrys Xmas (War is over). Kanske ingen riktig höjdare att springa till å andra sidan så kan det vara ljuvligt att springa till långsamma låtar ibland också.
 Du hittar den här, tillsammans med deras andra duett som var, nästan, lika fantastisk.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&artikel=5732377

Nike sa att jag vandrade 13,2 km under veckan, men jag ska erkänna att jag har haft lite strul med tekniken hos både Nike och Garmin.
Garmin sa att jag sprang, 45,6 km på 10,4 timmar. SAY WHAT? alla kan ju krypa snabbare än så tänker du. Du har alldeles rätt. jag glömde att stänga av tidtagningen (Strul med tekniken kan ju även innefatta handhavandefel. Så tänker jag) Sträckan tog ca 4 timmar att springa och dessa kilometrar avverkades på knagglig kullersten på Gustav Adolfs Torg i Göteborg, Varv efter varv efter varv.
Ja, så sammanfattar jag denna veckan. Men håll utkik, för snart kommer ett låååångt inlägg om min #mh13 vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar