söndag 8 december 2013

Sammanfattning v.349

Jaha så var denna veckan till ända och det är dags att summera den ynkligt lilla träning som man lyckats med.
Men först av allt, tack till alla som hjälper mig inför musikhjälpen #mh13 Ni är guld värda, nu ska vi bara se till att det blir lite cash, till musikhjälpen också.
Så var det, det där med veckans låt. Jag måste erkänna att jag är inne i ett stim med julmusik nu. Allvarligt talat, det finns ju hur mycket bra jullåtar som helst! Men under kvällarna när jag legat och pressat plankan, så är det faktiskt ingen jullåt jag lyssnat på. Det är en av giganterna inom musiken. För mig har låten dessutom ett tydligt budskap (nä, inte om julen eller barnens tindrande ögon). Mitt val denna veckan är:
Wrecking Ball av och med ingen mindre än Bruce Springsteen and the E-street band.
Eftersom jag jobbat en del med förberedelserna med musikhjälpen, så fick alltså träningen stå tillbaka. Men i lördags blev det en härlig 21,4 kilometrare i terrängen, Det var soligt och fint hela vägen. Söndagens, 8,2:a utfördes dock i tung blötsnö och det blev väldigt blött om fötterna.
Så Garmin säger att jag plockade ihop 29,63 kilometers löpning och min hastighet var 10,6 km/h.
Nike+ säger att voffsegull och jag gick 23,38 kilometer. Det får jag nog vara nöjd med.
Du som vill adda mig som vän på Garmin eller Nike+, hittar mig under namnet Dextroyer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar