fredag 6 december 2013

Vart tog veckan vägen?

Den här veckan har ju bara flugit iväg. Det har varit jobb, jobb och återigen jobb. Och när jag jobbat färdigt, ja då började det här med att organisera mina två projekt som förhoppningsvis ska leda till att Musikhjälpen #13 får in lite pengar.
Jag är sedan ett år tillbaka ordförande i motionsklubben på jobbet, Visions Motionsklubb. Vi har länge funderat på olika sätt att aktivera våra medlemmar på något sätt. I början av veckan kom jag på en idé om hur vi i klubben skulle kunna göra. Så idag mailade jag ut " tävlingsreglerna" till alla 250 anställda. Nu gäller det att de är aktiva i minst 30 minuter i 4 dagar under Musikhjälpen. Klarar vi den målsättningen , så skänker motionsklubben 5.000kr till MH. Det som drog ut på tiden, något, var om arbetsgivaren tyckte att detta var en bra idé. Som sagt, idag återkom vår personalchef med ett kort och kärnfullt svar. I mailet stod det KÖR!!
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, jag har världens bästa arbetsgivare!
Projekt n°2, är ju det där jätteprojektet med att få medlemmarna i Lonesome Runners att genomföra en 24 timmars, på Gustav Adolfs torg i Göteborg, utanför glasburen där MH sänds ifrån. Igår kväll höll jag på att bryta ihop. Efter alla timmars kvällsarbete, så fanns det ingen, verkligen ingen, som kunde ta passet mellan kl. 3 och 4 på natten. Alltså jag var så trött och besviken på hela skiten. Under lunchtid idag, anmälde två sitt intresse till det nattpasset. Så nu har vi ett bemannat grundschema, så att Lonesome Runners kan klara att hålla igång i 24 timmar.
Imorgon Lördag, ska jag ut och springa för första gången den här veckan. Det ska bli så skönt att hålla undan tankarna från jobb och MH, åtminstone för en eller två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar