onsdag 30 juli 2014

Flyt

Idag har jag varit sur och känt mig oerhört irriterad. Jag frågar mig själv varför, för det finns ingen anledning. Det kan ha berott på att min gårdag inte blev riktigt som jag tänkt mig. Det blev mest bilkörning mellan olika sjukvårdsinrättningar och ingen träning överhuvudtaget.
Jag kan ju inte gå och vara bitter idag för att jag inte fick till träningen igår. Vid 14 tiden gav jag mig därför ut på en liten tur. Jag planerade inte mer än åt vilket håll jag skulle börja springa. Som vanligt blev det upp i skogen. För en gångs skull så stannade jag inte i skogen utan tog mig ut på små asfalts och grusvägar. Efter någon halvtimme kom jag på att jag skulle ta en selfie när jag sprang. Jag fick inte till det riktigt så bilden blev så här.

Tja, så här blev det :)
 
Efter ytterligare en liten stund hittade jag de blå markeringarna som visar kustleden. Jag har faktiskt aldrig sprungit kustleden här på Lysehalvön, så varför inte testa?
Leden är tydligt markerad och det var ganska så lättsprunget, kanske mest beroende på att det är torrt i skogen. Där jag gick på leden, så började den med en rejäl uppförsbacke. Jag fick börja att gå, så brant var det. Det är kanonbra träning för mig att behöva gå, eftersom jag alltid vill springa. Alltså sjukt bra träning. När man väl kom upp (note to my self, ta med kameran nästa gång, ditt pucko), så blev det lite drygt en kilometer löpning på berg. Fantastiskt! problemet var väl bara att jag glömde kolla efter markeringarna, så jag fick ställa om mig till att bli en bergsget, så att jag kunde ta mig ner för berget. Fast ibland fick jag vända och hitta andra vägar ner för berget.
Helt plötsligt tog berget slut. Knivskarpa
bergshällar med ca 4 meter ner till nästa "etage".

Hur som helst, jag var hemma igen efter 3 timmar. Sprang rätt in i grovköket och tog handuken och sedan sprang jag ner till havet och badade lite. För det är jag banne mig värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar