lördag 9 augusti 2014

Mosa benen!

Först av allt vill jag peppa/ gratulera alla som ska springa Stockholm Ultra #Sthlmultra eller AXA Fjällmarathon #axafjallmarathon i helgen. Ni är grymma!
Sedan vill jag fortsätta och berätta om min hellweek, som nu är över, eller åtminstone tar helg. Idag(fredag) lyckades jag att springa kuststigen från Brodalen (Lysekils kommun) till hemmet. Jag passerade orter med de fantastiska namnen, Loddebo, Rixö, Norrkila och Träleberg. Sträckan blev ungefär 30 kilometer. Jag missade några markeringar så egentligen är nog sträckningen 1-1,5 kilometer längre. Tanken inför dagens träningspass var att springa ända in till Lysekil och sedan hem igen. Tror att jag skulle kunna komma upp i 45 km då. Fast huvudsaken var att springa ut det sista ur benen. Med tanke på att det gjorde ont redan när jag startade och bara mer och mer ont för varje steg, så räckte de 30 km mer än väl för att jag skulle uppfylla dagens träningsmål. Jag var tvungen att fortsätta förbi hemmet och springa ner i havet för att lindra smärtan i benen, kyla av kroppen och knoppen. Jag fick i och för sig belöning utmed vägen som jag sprang. Det är otroligt vackert i Bohuslän. Kanske är jag bortskämd med vyerna härifrån, eftersom jag sällan reflekterar över dem.

Skorstenar från raffinaderiet fastnade på bilden.
Kuststigen följer kusten
Stannade i Govik för lite Gofika



















Jäsingen vad varmt det var att springa idag. Jag klämde i mig 2 liter dryck under mina 3 mil. När jag var ute på bergen och såg ut över det soliga västerhavet så kom jag att tänka på TV metreologer. Jag har lyssnat på väderrapporterna hela veckan, både Svt och Tv4. Hela tiden pratar de om regn och ibland åska på västkusten som alltid ska dra in västerifrån imorgon. När kommer det? Jag har väntat sen i lördags på att det ska bli svalare och regn. Ibland tycker jag att just metreologer borde ha provisionslön. Spår de rätt, så får det lön, spår de fel så blir det bara garantilön. Å andra sidan så kollar jag väderprognoser även på yr.no.  Deras prognoser stämmer ta mig tusan till 93% (typ). Avslutar med en liten bild från skogen också, för det finns skog även här i Bohuslän. Så just nu känner jag mig nöjd med att lyckats med veckans träningsföresats, att mosa benen.
Ha entrevlig helg nu, så ska jag försöka skriva lite nästa vecka också.
Varför går skogsstigarna alltid uppför, när man är som
    mest trött?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar