måndag 23 juni 2014

Två månader kvar!

Idag den 23 är det  två månader kvar tills jag står på startlinjen till Ultravasan. Jag har fått ett mail från Vasaloppet där jag tilldelats mitt startnummer och lite övrig information, inför loppet.
Så nu är det hög tid att hålla ångan uppe. Mer träning under den närmaste månaden. Jag kommer att ha semester under 2 veckor från och med imorgon. På semestern ska jag försöka mig på  att genomföra någon form av "träningsläger". Tanken är att jag varje morgon ska springa runt en timme i terrängen och på eftermiddagen /kvällen, ska jag försöka mig på olika pass såsom intervaller (korta och långa) distanspass osv. Någon gång varje helg ska jag försöka mig på distanser på 50 km eller längre och dagen efter det ska jag unna mig vilodag.
Under midsommarhelgen fallerade dock mitt tilltänkta träningsprogram totalt. Visserligen sprang jag 25 kilometer på midsommaraftons förmiddag. Det var väl lördagen, söndagen och idag som det utav olika anledningar inte blev någon träning alls.
Så på tisdag, min första semesterdag, så ska man gå upp med tuppen och dra på sig dojjorna för att plöja genom skogen här hemma. Då börjar finputsningen inför slutmålet.
Jag kommer att uppdatera bloggen oftare nu när jag börjar närma mig startlinjen.
Wish me luck!

3 kommentarer: