söndag 7 juni 2015

En förstörd Champions League final!

Idag har jag satt nytt årslängsta! Äntligen börjar jag få till det där med distanser också. 2015 är ett uppbyggnadsår för 2016 och inte minst 2018, därför bryr jag mig inte så mycket om vad andra gör för tider eller distanser. Jag håller fokus på mig och låter mig inte ryckas med av någon träningshets.
Ska väl i ärlighetens namn säga att det ibland är svårt att inte ryckas med. Självklart vill jag också sätta nya personliga rekord eller springa längre än jag någonsin gjort tidigare men som sagt, det får vänta.
Hur som helst, idag har jag satt nytt årslängsta med 16,6 kilometer, på en blandning av grus och asfalt. Mest av allt så var det vind. Väldigt mycket vind för att vara ärlig.
Härligt att ha denna jämna hårda vind i ryggen, jag formligen svävade fram. Å andra sidan så blev det riktigt jäkla jobbigt när man fick motvind. Försökte göra mig så liten som möjligt och huka mig samtidigt som jag sprang. Det var väl inte en riktigt optimal löpstil men originellt så det förslår.

Igår innan jag var ute och sprang var jag ute med hunden och fotade lite. Så vi kan väl låtsas att det är bilder från dagens löptur.


Om man tittar riktigt nära.
Så var det den där förstörda Champions League finalen.
Visst var det en spännande match? Barcelona hade första halvlek och andra halvlek ägdes av Juventus. För mig som inte bryr mig så mycket om något att dessa lag, så var det en fantastisk fotbollsunderhållning. 
Så vad var det då som förstörde den fina matchen?
Jag hade laddad upp med lite extra allt, så jag satt där med två flaskor Erdinger Alkoholfreies Bier och en påse Chips av sorten Ranch Sourcream Onion. Är det fest så är det!
Vad jag kanske borde kollat upp innan jag köpte den alkoholfria ölen var den text där det stod Weissbier. Det var alltså veteöl jag köpt. Jag har druckit det en gång tidigare. Det var efter målgången i München Marathon. Då var jag så slut att jag inte riktigt fattade vad det var jag drack. Jag kommer bara ihåg att det var äckligt.
Sedan var det chipsen...
Jag vill verkligen varna för dessa chips! Alltså de ser fantastiskt goda ut när man tittar på påsen, men för gud skull köp dem inte!!
Påsens utsida överträffar innehållet med ett par 1000%. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om dessa chips äcklighet, men jag nöjer mig med att konstatera att de så äckliga att de förstörde hela upplevelsen av Champions League finalen. Alltså jag blir så upprörd av detta så jag måste avsluta med en bild till. Lev väl och låt inte träningshetsen ta över!
Sånt här kan man se när man är ute
och springer i skogen.                      






1 kommentar:

  1. Härligt Torsten att du kommit igång så bra med din löpning igen! Heja heja! C

    SvaraRadera