måndag 17 februari 2014

Omstart nummer 3

Ja, så var det dags för ett tillkännagivande igen. Nu startar jag min satsning mot #Ultravasan, för tredje gången i år! Det börjar bli lite tjatigt, men vad sjutton har jag för val, när antingen folk i min närhet blir sjuka eller när jag själv blir det? Sista träningspasset var nog någon gång i början av februari. Sedan dess har jag haft hög feber och mest legat utslagen i sängen/soffan. Det som ändå är positivt med hög feber i många dagar är att man inte äter så mycket, vilket i sin tur leder till viktminskning. Det som är negativt är att man inte orkar göra någonting och om man ändå gör något, så blir man helt utslagen i flera timmar efteråt.
Jag har fortfarande lite hosta, men inget som ska påverka mig allt för negativt, nu när jag ska börja springa lite igen. För nu på onsdag (19/2), så är det dags att starta om igen. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att fira min födelsedag på! Och löftet till mig själv, alla pass under 15 km straffas med lite coreträning, gäller fortfarande.
Så nu vill jag att du, verkligen, verkligen, verkligen håller tummarna för att omstart nummer tre, blir tredje gången gillt, för jag vet inte om jag pallar att göra en 4:de omstart i detta vansinnesprojekt.

1 kommentar:

  1. Hej, hittade hit via Lonesome Runners på FB! Ville bara passa på att önska dig ALL lycka till med din Ultravasa-utmaning! Ska bli kul att följa dig på vägen!
    Hälsningar från en ultraidiot till en annan =).. /Therese

    SvaraRadera