torsdag 1 oktober 2015

Knas på hotell Billingehus

Höger eller vänster?
I dagarna två har jag haft nöjet att vara på hotell Billingehus i Skövde. Hotellet ligger uppe på berget Billingen och man har en fantastisk utsikt över staden och en bra bit till. Hotellet och dess omgivning är helt hänsynslös mot alla som gillar att träna. Så att sitta på konferens i dessa två dagar skapar bara abstinens och stress hos oss som gillar att röra på sig.
Utanför hotellet finns ett helt otroligt komplett träningsanläggning eller vad jag ska kalla det. Det finns utomhuspooler, bandybana, slalombacke (grymt att köra backintervaller i), kyrka, vandringsleder, mountinbikespår, motionsspår och en skidstadion. Jag har säkert glömt en hel del av det som finns att välja mellan. Så efter att ha suttit still en stor del av dagen kändes det otroligt skönt att få komma ut och springa, igår kväll. Jag valde mellan 5 och 10 km spåren. Det gällde ju att hinna duscha innan middagen serverades. Givetvis valde jag 10 kilometer. Jag upplevde spåret som flackt och lättsprunget och omgivningen var väldigt fin.
Imorse däremot så valde jag hotellets gym.Gymmet hade ett år eller två på nacken och låg i anslutning till SPA avdelningen. Gymmet är något in i hästväg! Ni måste gå dit om ni är på hotellet! 
 
Jag är ju fortfarande nybörjare på det här med löpband, så jag försöker testa det så ofta jag kan. Just idag gick det hyfsat lätt och jag stod på den där maskinen i ungefär 25 minuter. Innan jag började så hade jag lagt nyckeln till hotellrummet och telefonen i en liten fördjupning under displayen. Ni som sett löpband förstår vad jag menar.
Inne i gymmet fanns även en kvinna som körde, vad jag kan bedöma, någon form av cirkelträning. Det var lite på alla maskiner typ.
När jag var klar, tog jag telefonen och gick bort för att hämta flaskan med sprit (eller vad de nu innehåller) för att tvätta bort svetten.
Efter det gick jag och ställde tillbaka flaskan och kom då ihåg att jag lämnat hotellrumsnyckeln i den där fördjupningen. Naturligtvis gick jag då tillbaka för att hämta nyckeln.
Döm av min förvåning när jag upptäckte att nyckeln var borta. Jag letade som en tokig fast ändå lite lagom eftersom jag inte ville att hon skulle undra vad jag höll på med. Efter någon minut gav jag upp mitt letande. Ur min mun kom ett pliktskyldigt: -Jag har tydligen tappat min nyckel, ja det är väl sånt som händer när man är gammal och gråhårig. Sedan började jag gå mot dörren. När jag nästan var framme vid dörren blev jag lite sur, vände mig om och gick tillbaka till maskinen för att kolla en sista gång. Fasen också, där låg ju nyckeln och min hårsnodd! Problem var bara att detta löpband var alldeles vått av svett. Jag fattade ingenting! Då tittar hon på mig och säger: -Jag förstår verkligen inte varför du tvättade av löpbandet bredvid det du sprang på, men jag vågade inget säga.
Jag hade tydligen tvättat av fel löpband! Ytterst pinsamt.
För mig återstod endast att tvätta av löpbandet, ta min nyckel och konstatera att jag inte bara är gammal och gråhårig. Tydligen är jag gammal, gråhårig och dement!
 
#firsthotelbillingehus #billingehus #billingen #skövde #lonesomerunners #Regkonf2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar